وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
بهشت و جهنم

بهشت و جهنم

از اينجا تا بهشت دو قدم است. قدم اول را بگذاريد روي هواي نفس، قدم دوم در بهشت است.

چرا از مرگ مي ترسيم؟


راننده زمانى در جاده مى ‏ترسد كه...

يا بنزين ندارد؛ يا قاچاق حمل كرده ؛ يا جاده را گم كرده ؛ يا در مقصد جايى را آماده نكرده است.

اگر انسان براى بعد از مرگ خود، زاد و توشه لازم را برداشته باشد

كار خلاف نكرده باشد، راه را بداند، در مقصد جايى را در نظر گرفته باشد

نگرانى نخواهد داشت.



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۷ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

اهدنا الصراط المستقيم

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۷ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

بياييد خانه هايمان را قرآني كنيم


اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستي در زندگي انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معاني آسماني‌اش تفكر كنيم، پس از مدتي زندگي‌مان سرشار از نور، روشنايي، طراوت و زيبايي خواهد شد.

ما در نيايشي پيش از تلاوت قرآن از خدا مي‌خواهيم:

«خدايا! رغبت مرا به قرآن افزون گردان و آن را مايه روشنايى ديده و درمانِ بيمارى‌هاى دل و از بين رفتن غم ‌و ‌اندوه من قرار ده. خدايا! زبانم را به خواندن قرآن بيارا و چهره‌ام را با آن زيبا، بدنم را با آن قدرتمند و ترازوى اعمالم را سنگين كن».

و در نيايشي كه هنگام ختم قرآن مي‌خوانيم، به خداوند مي‌گوييم: «خدايا! قرآن را در دنيا همراه ما، در گور انيس ما، در قيامت شفاعت كننده ما، بر پُل صراط مايه روشنايى، در بهشت هم‌نشين، در برابر آتش دوزخ پوشش و براى اجراى كارهاى نيك، راهنماى ما قرار ده.»

[ بحارالانوار، ج 89، ص 206 ـ 209]

اگر از آغاز تا پايان به آيات و سوره‌هاي قرآن نظري بيفكنيم، خواهيم ديد كه قرآن، بهترين شيوه‌ها را براي زندگي دنيايي همراه با سعادت به انسان‌ها نشان داده است. زندگي همراه با عزت، سربلندي، برادري و بزرگواري، نه همراه با ظلم و بيداد و ستم.

 

بياييد خانه هايمان را قرآني كنيم

خانواده اي كه با قرآن انس داشته باشد، از بركات فوق العاده اي بهره مند خواهند شد، بركاتي كه تنها منحصر به آخرت نيست بلكه در همين دنيا نيز مي توان ثمرات آن را مشاهده نمود .



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۴ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

اين افراد صورتشان در قيامت مانند ماه شب چهارده مي درخشد

 

يكي از آداب بسيار سفارش شده در اسلام مهمانداري و پذيرايي از او مي باشد، چنانچه براي اين عمل ثوابي عظيم در نظر گرفته شده است!

در اين باب حضرت محمد (ص) مي فرمايند: هر كس ايمان به خداوند و قيامت دارد، بايد ميهمان را گرامي بدارد و همچنين بيان نموده اند: هنگامي كه خداوند به مردمي اراده ي خير نمايد، هديه اي براي آنان مي فرستد. پرسيدند: آن هديه چيست؟ حضرت فرمودند: ميهمان است كه رزق خود را مي آورد و چون مي رود گناهان صاحب خانه را نيز مي برد.

در باب ميهمان داري نيز از حضرت علي (ع) روايت شده است كه ايشان فرموده اند:

هر مومني كه از صداي ميهمان [و ورود آن] خشنود شود، گناهان او آمرزيده مي گردد؛ گرچه گناهان او از زمين تا آسمان را پُر كرده باشد و در روايتي ديگر آمده است كه فرموده اند: هيچ مومني در دنيا ميهمان را دوست نمي دارد، جز آن كه چون از قبر خارج مي شود، صورت او مانند ماه شب چهارده مي باشد و اهل محشر مي گويند:

او جز پيامبر نيست. پس ملكي مي گويد: او مومني است كه ميهمان را دوست و گرامي مي داشته است، پس او را مسيري جز بهشت نخواهد بود.

علاوه بر اين حضرت محمد (ص) در روايتي ديگر بيان مي دارند:

هنگامي كه شخصي وارد شهري مي شود ميهمان اهل آن شهر است تا از آن شهر خارج گردد و صحيح نيست ميهمان بدون اجازه ميزبان خود روزه بگيرد، چرا كه ممكن است آنان غذايي براي او آماده كنند و فاسد گردد و صاحب خانه نيز نبايد بدون اجازه ميهمان روزه بگيرد چرا كه ممكن است ميهمان ميل به غذايي داشته باشد و ملاحظه حال ميزبان را بكند و خودداري نمايد»، و همچنين فرموده اند: «ميهماني سه روز است:

روز اول حق و لازم است، و روز دوم و سوم [جايز است]، و بعد از آن صدقه خواهد بود.» سپس فرمود: «نبايد كسي ميهماني خود را ادامه دهد تا برادر خود را به گناه وادارد» گفته شد: چگونه او را به گناه وامي دارد؟ فرمودند:

آن قدر نماند كه صاحب خانه چيزي نداشته باشد كه او را به وسيله ي آن تامين نمايد.

 1- علامه مجلسي. بحارالانوار، ج75: 462، 463.

2- حسين بهارانچي. آيين همسرداري و آداب زندگي در اسلام: 293- 295.

بهشت و جهنم

 

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۴ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

چون ميسر نيست ما را كام او/ عشق بازي مي‌كنم با نام او...



شايد با خوندن اين مطلب به سوالات خيلي از شما پاسخ داده بشه

كليك كنيد



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۳ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

قبر چيني و دنياي پس از مرگ ما



چيني‌ها پـس از مـرگ نيز دسـت از سـر ما برنداشتــه‌اند، آنها اين‌بار اعتقادات و باورهاي ما را دست مايه كسب درآمد كرده‌اند و دستگاهي ساخته‌اند كه به سنگ قبر متصل مي‌شود. باطري اين دستگاه كوچك به وسيله نور خورشيد در طول روز شارژ مي‌شود و شب‌ها قرآن مي‌خواند.

اين خلاقيت و نبوغ آنهاست يا سهل انگاري و بي توجهي ما به فرهنگ‌مان كه باعث شده هركس در هر كجاي دنيا فكر كند مي‌تواند آداب و رسوم ديگر كشورها را به مقري براي كسب درآمد تبديل كند؟! چيني‌ها با سنگ قبرهاي ما مانند عروسك‌هايي رفتار كرده اند كه صداهاي مختلفي روي آن ضبط مي‌شود.
كار، بي‌شك بيهوده است

شما اگر مخاطبي نداشته باشيد، صحبت مي‌كنيد؟ بلاتشبيه پخش قرآن شب هنگام در قبرستان مانند اين است كه كلام خداوند را كه راه گشاي زندگي بشر است، بدون مخاطب پخش كنيم، اين كار بدون شك كاري بيهوده است و خداوند پيش از اين ما را درباره كارهاي بيهوده در آيه سوم سوره مؤمنون، مشخص كرده است.

آيا پخش قرآن به صرف آنكه پخش شود، براي كسي كه از دنيا رفته ثواب دارد؟ لازم نيست اطلاعات مذهبي دقيق و جامعي داشته باشيد تا بدانيد كه قرآن براي زنده‌ها آمده است و اگر ما آن را براي خيرات رفتگان مي‌خوانيم، در درجه اول براي آرامش خودمان و بعد به نيابت از شخص فوت شده است.

 

 

به گفته حجت‌الاسلام بهراني، يكي از كارشناسان مذهبي؛ در صورتي كه اين كار سودمند باشد، آيا شما مي‌توانيد در ماه مبارك رمضان براي شخصي كه از دنيا رفته به وسيله ضبط صوت قرآن ختم كنيد؟ چنين چيزي وجود ندارد، مگر اينكه شما خود نيز به همراه آن صداي ضبط شده به تلاوت آيات بپردازيد، در غير اينصورت ثوابي شامل حال فرد مورد نظر نمي‌شود.

از نظر علي راد يكي از كارشناسان مذهبي، اين كار بي شك استفاده از عنصر حس گرايي عوام مردم است. قرآن براي قرائت انسان است تا در آن بينديشد، پخش آن شب هنگام و در قبرستان‌ها چه سودي براي چه كسي خواهد داشت؟ ضمن اينكه بعضي افراد براي همين قرآن خواندن، بر سر مزار گذشتگان خود مي‌روند و اگر اين وظيفه را نيز به دست همت چيني‌ها بسپارند، ديگر هيچ بهانه‌اي براي حاضر شدن در قبرستان‌ها نمي‌يابند.

 

ـــــــــــــــــــــــــhttp://s6.picofile.com/fpl_of_gravestones_2014_2.jpgـــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

استقبال مردم از اين سنگ قبرها

يكي از سنگ‌فروش‌ها درباره ميزان خريد و استقبال مردم از اين محصول گفت: قيمت پايين اين دستگاه يكي از عواملي است كه باعث استقبال زياد مردم از آن شده است البته فراموش نكنيد كه همه دوست دارند سر قبر عزيزشان قرآن پخش شود.

وقتي از او مي‌پرسم كه به نظر خود شما اين دستگاه بي‌احترامي به مقدسات ما نيست مي‌گويد: اين يك دستگاه است پس نمي‌توان گفت نشستن يا پا گذاشتن بر روي آن توهين به آيات قرآن است. ضمن اينكه درون خاك در كنار سنگ قبر نصب مي‌شود و امكان بي‌احترامي به آن وجود ندارد، البته اشكال شرعي هم ندارد.

اين سنگ‌فروش ساخت اين دستگاه را در داخل ايران توصيه كرد. فكر كنيد اين اتفاق بيفتد و تعداد اين دستگاه‌ها درون قبرستان‌ها زياد شود، تصور كنيد نيمه شب صحنه قبرستان به چه شكلي در خواهد آمد؟!

سهل‌انگاري و بي توجهي ما به فرهنگ‌‌مان

علي شريعتي واژه قرآن را “خواندني” معنا مي‌كند و مي‌گويد” اين سياست دشمنان سعادت بشري است كه قرآن را از ما بگيرند بگذارند لب طاقچه، پارچه گرانبهايي روي آن بيندازند و به ما ياد بدهند عيد به عيد آهسته پايين بياوريد غبارروبي كنيد و باز سر جايش بگذاريد، ببريد بر سر مزار مرده خود تا ثواب كنيد.

حال آنكه خداوند چنين دسيسه‌هايي را از آغاز پيش‌بيني كرده و نام كتاب آسماني‌اش را خواندني گذاشته تا ما بدانيم آن را براي خواندن و درس گرفتن نزد ما فرستاده است آيا ما متولي مشخصي براي بررسي فرهنگي كالاهاي وارداتي خود داريم؟ اينكه چه چيز به خود فرهنگ ما مي‌دهند، دغدغه كدام سازمان است؟

بهشت و جهنم  

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۲ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

توصيف بهشت در سه سوره الرحمن، واقعه و دهر




توصيف بهشت در سه سوره الرحمن، واقعه و دهر به صورت مفصل و در برخي از سوره هاي ديگر قرآن به صورت گذرا و خلاصه بيان شده است.
كساني كه علاقه دارند با استناد به قرآن درباره بهشت بدانند
 ميتوانند اين سوره ها را بخوانند.
 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۲ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

براى مردم وقت حسابشان نزديك شده است



اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مَّعْرِضُونَ﴿۱﴾
براى مردم [وقت] حسابشان نزديك شده است
 و آنان در بى‏ خبرى روي گردانند...

اولين آيه ي سوره الأنبياء

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۱ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

يك سوال از آقاي رئيس جمهور



آيا واقعا اين دو هنرمند يكسان هستند؟

استاد فرشچيان و گلشيفته فراهاني؟؟؟؟



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۱ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious

آيا جهنمي، اهل بهشت مي‌شود؟



 

  آيا جهنمي، اهل بهشت مي‌شود؟

  هم بهشت طبقات و درجات دارد و هم جهنم. اما تفاوت‌ سير در اين طبقات و درجات در اين است كه كسي كه وارد بهشت شد، هيچگاه از آن اخراج يا خارج نمي‌شود، اما دليلي نيست كه هيچ كس در هيچ شرايطي از جهنم خارج نگردد.  بديهي است كه انسان داراي باورهاي اعتقادي و نيز رفتارهاي عملي مي‌باشد. پس هر كدام ثواب يا عقاب مخصوص خود را دارند.

 از اين رو كساني كه در زندگي دنيوي اعتقادي به پروردگار عالم، مبدأ و معاد، نبوت و ولايت نداشتند، در اين دنيا سير قهقرايي طي كرده‌اند و خداوند متعال براي آنان «خلود = جاودانگي» در جهنم را وعيد داده است، اما اگر كساني اعتقادات درستي داشته‌اند، ولي در عمل درگير گناهاني شده بوده‌اند كه هر چند آنها را به كفر نكشانده است، اما با عذاب‌هاي مرگ، قبر، برزخ پاك نشده و يا قابل شفاعت نيز نگرديده‌اند چه؟ از يك سو به خاطر اعتقادات‌شان لايق بهشت مي‌باشند و از سوي ديگر به خاطر كردارشان لايق جهنم مي‌گردند.

  مرحوم علامه حلّي، براي خروج مؤمنين گناهكار جهنمي و ورودشان به بهشت
 دو دليل اقامه مي‌نمايد:

  1. انساني كه هم ايمان و عمل صالح دارد و هم گناه، به خاطر ايمان و عمل خويش مستحق پاداش است و به خاطر انجام گناهش مستحق عذاب است و در نتيجه اگر اول وارد بهشت شود براي دريافت پاداش اعمال و بعد جهنم رود درست نيست. به اتفاق مسلمين كسي از بهشت آخرتي خارج نمي‌شود و اگر برعكس شود كه اول جهنم رود و بعد از مدتي وارد بهشت شود اين مشكلي ندارد و مورد نظر ما مي‌باشد، صورت سوم اين است كه عذاب و پاداش با هم باشند كه اين امكان ندارد و محال است، تنها راه همان راه دوم است.

  2. دليل دوم اين است كه بر خداوند قبيح است كه بنده خود را به خاطر يك خطا و يا چند خطا كه از او سر زده، با اين كه ايمان و عمل صالح دارد براي هميشه در جهنم نگه دارد و با كسي كه در تمام عمر مشرك و كافر بوده است يكجا عذاب نمايد و امر قبيح و زشت نسبت به خداوند محال است و از او صادر نمي‌شود.(كشف المراد، همان، ص 414).

 در نتيجه ممكن است اگر شيعه از گناه خويش توبه نكند و شفاعت و دستگيري او را نكند مدتي در جهنم بماند و بعد از پاك شدن نجات يابد.  د – در قرآن كريم، براي 13 جرم و معصيت (كه كفر و شرك در رأس آنها قرار داده است)، خلود در جهنم تصريح شده است:

  1. كافران (آل عمران116) - 2. مشركان (نحل29) - 3. منافقان (مجادله17) - 4. مرتدان (آل عمران86-88) - 5. تكذيب كنندگان آيات الهي (اعراف36) - 6. دشمنان خدا و پيامبر(ص) (توبه63)  7. ظالمان و ستمگران (شوري45) - 8. اشقياء (هود106-107) - 9. آنها كه غرق در گناهند (بقره81) - 10. قاتل مومن (نساء 93) - 11. رباخواران (بقره 275) - 12. سبك اعمالان (مومنون102-103) - 13. گنهكاران به طور عام (جن23).  اما از سوي ديگر مي‌فرمايد كه خداوند متعال به غير از شرك، هر گناهي را كه بخواهد مي‌بخشد و او عادل است، به هيچ كس، اندك ظلمي نمي‌شود:

  «إنَّ اللّهَ لاَ يغْفِرُ أَن يشْرَكَ بِهِ وَيغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يشَاءُ وَمَن يشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا * أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يزَكُّونَ أَنفُسَهُمْ بَلِ اللّهُ يزَكِّي مَن يشَاءُ وَلاَ يظْلَمُونَ فَتِيلًا» (النساء، 48 و 49)  ترجمه: مسلماً خدا اين را كه به او شرك ورزيده شود نمى ‏بخشايد و غير از آن را براى هر كه بخواهد مى‏ بخشايد و هر كس به خدا شرك ورزد به يقين گناهى بزرگ بربافته است * آيا به كسانى كه خويشتن را پاك مى‏شمارند ننگريسته‏اى [چنين نيست] بلكه خداست كه هر كه را بخواهد پاك مى‏گرداند و به قدر نخ روى هسته خرمايى ستم نمى‏بينند»

  براساس روايتي كه از امام صادق(ع) نقل شده است، انسان‏ها در قيامت سه دسته ‏اند. يك دسته انسان‏هايي ‏اند كه در عالم حشر در آن هنگام كه مردم درگير مواقف و عوالم حشرند، تحت سايه خداوند و در جوار قرب حقند و نياز به طي آن عوالم و مواقف ندارند چون آن مراحل را در اين دنيا پشت سر گذاشتند.

 گروهي ديگر انسان‏هايي‏ اند كه بايد از حساب و عذاب بگذرند كه از جمله آن جهنم موقت است تا پس از پس تطهير و تسويه در عالم قيامت به خدا برسند و عده‏ اي ديگر انسان‏هايي‏ اند كه چون مجموع وجودشان رو به غير خدا داشته و در حال فرار از خدا بوده ‏اند به قعر جهنم فرو خواهند رفت، (بحارالانوار، ج 7، ص 183، روايت 31).

   بنابراين عده ‏اي مستقيم وارد بهشت و بهشت‏ها مي‏شوند، عده ‏اي پس از گذر از مواقف‏ها و از جمله جهنم موقت وارد بهشت مي‏گردند و عده‏ اي نيز در جهنم جاودانه خواهند بود.   به بياني ديگر: همه كساني كه وارد جهنم مي‏شوند براي هميشه در جهنم نخواهند بود و تنها عده‌ي خاصي مانند كافران براي هميشه در جهنم خواهند بود، (ر.ك: آيت‌الله مكارم شيرازي، پيام قرآن، ج 6، ص 483، دار الكتب الاسلاميه).
بهشت و جهنم



برچسب: ،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۲۰ توسط:بهشت و جهنم موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious